Jönköpings kommun

Bibliotek

Biblioteket

Söker du en plats där du kan få studiero? Vill du få hjälp med att finna bra information till ditt skolarbete? Har du frågor kring Vklass, Microsoft 365 eller digitala verktyg? Besök PB:s vackra bibliotek!

I vårt bibliotek finns cirka 20 000 böcker, ett flertal uppslagsverk och databaser samt referenslitteratur.

I tidskriftskorridoren finns ungefär hälften av de cirka sjuttio tidskrifter som skolan prenumererar på. I Tysta rummet kan du studera i lugn och ro.

Bibliotekspersonal finns i tjänst kl. 8-16 måndag-torsdag och kl. 8-15 på fredagar. I biblioteket arbetar skolbibliotektarie och IKT-pedagog.

Sök i katalogen Länk till annan webbplats.

Skolans IKT-pedagog kan hjälpa dig med Vklass, Teams & Microsoft 365, digitala verktyg och inloggningar. Om din dator har slutat att fungera och är i behov av en lånedator kontaktar du Mikael Willosson Länk till annan webbplats..

Per Brahegymnasiets bibliotek