Jönköpings kommun

Restaurang och kafé

Restaurang Linden

Skolan har ljus och fräsch skolrestaurang med god och varierad kost. I kaféet kan du avnjuta en god fika tillsammans med andra elever eller personal på skolan.

I restaurang Linden äter du din lunch i en ljus, trevlig och fräsch omgivning med gott om plats. Matsalen används även för olika tillställningar - för och med elever. Här kan man även betrakta olika utställningar från programmen.

Bredvid restaurangen ligger Kafé Linden som erbjuder kaffe, te, mackor och fikabröd. Sortimentet av nyttiga mellanmål utökas ständigt. I kaféet finns även en fast scen som eleverna kan boka för olika uppträdanden.

Vi har matråd med eleverna där eleverna får göra sig hörda och att eleverna alltid ska känna sig välkomna in till oss i köket.

Matsalen och kaféet är trevliga mötesplatser där du kommer att trivas. Skolmaten tillagas på plats av skolans kockar. Skolan använder bra råvaror, mycket efter säsong, och ekologisk mjölk.

En vy över cafét med elever som sitter och studerar